Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Data i hora oficials: 14:19 | 11/02/2025

En marxa una iniciativa ciutadana per a reclamar la millora de l’atenció primària a Viladecavalls

L’Ajuntament ha ofert el seu suport com a interlocutor amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, responsable del servei

dijous 12 setembre 2024

Dilluns es reunien al nou consultori del nucli urbà prop d’un centenar de persones convocades a través d’una iniciativa ciutadana destinada a reclamar una millora en el servei d’atenció primària del qual es disposa a la nostra població. Entre les principals reclamacions exposades pels veïns i veïnes participants destaca la voluntat de disposar, com a mínim, de l’atenció sanitària establerta per als centres sanitaris de Viladecavalls. I és que aquesta s’ha vist afectada per les baixes i jubilacions que no han estat cobertes des del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. En tot cas, aquest moviment veïnal no renuncia a sumar altres millores a un servei que considera, fins i tot quan es disposa de tota la plantilla, insuficient.

A la trobada hi participaven també representants del govern municipal amb la presència de l’alcaldessa, Cesca Berenguer, la regidora de Benestar Social, Dolors Salmeron, i el regidor de Salut, Jesús Porres. Aquests, oferien el suport de l’Ajuntament a aquesta iniciativa i la seva participació com a interlocutor amb l’ens competent en matèria sanitària al territori, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Un protocol d’actuació

Amb la voluntat de poder vehicular de manera adequada les queixes veïnals, des del consistori s’ha proposat un protocol d’actuació que convida a seguir a totes les persones que vulguin sumar les seves reclamacions per a la millora de l’atenció primària. Aquest consisteix en:

  • Registrar les queixes al centre sanitari de referència (al CAP o al consultori) de forma individual.
  • Aportar còpia de la queixa segellada per correu electrònic a l'adreça sanitat@viladecavalls.cat
  • Portar físicament el document de queixa en les pròximes reunions que es faran en relació amb aquest tema.

Les persones interessades a ampliar informació o a sumar-se a aquesta iniciativa ciutadana, poden conèixer millor la seva activitat a través del grup de WhatsApp que trobareu aquí.

El nou consultori, una aposta per la continuïtat del servei

A banda d’aquest acompanyament i suport per part de l’Ajuntament, la implicació municipal en la millora de l’atenció primària tenia recentment un avenç significatiu amb la posada en marxa del nou consultori al Nucli Urbà. El nou edifici permet que l’equipament compleixi amb els requisits tècnics que exigeix el Departament de Salut per poder disposar d’aquest servei. D’aquesta manera el consistori ha facilitat que el servei pugui tenir continuïtat i, fins i tot, que pugui assumir millores en el futur.